Sud, zbunjen, normalan: Al’ ga nema tri godine, tri godine “Avaz”, “Avaz”…

“Dnevni Avaz”, službeni list vladajuće stranke Saveza za bolju budućnost, nije objavio odluku Ustavnog suda BiH kojom je odbačena apelacija advokata Fahrudina Radončića

 

Piše: Senad Avdić

Poljska Vlada je krajem prošle godine donijela zakon o Ustavnom sudu te zemlje kojim se ta najviša pravosudna institucija, manje-više, u potpunosti stavlja pod kontrolu aktuelne desničarske vlasti, predsjednika Andzeja Dude i premijerke Beate Szyidlo (kojim iz sjene upravlja konzervativni mračnjak Jaroslav Kaczynski).

Zakon, za koji je bivši predsjednik Poljske Lech Walesa kazao da predstavlja “uvod u građanski rat”, Ustavni sud Poljske je prošle nedjelje odbacio, na što je premijerka Szydlo poručila da to Vladu ne obavezuje i da zaključci Ustavnog suda “neće biti objavljeni u Službenom listu”.

A, ono što nije objavljeno u Službenom listu, nije, naravno, službeno, nego je privatno, neformalno, odnosno neobavezujuće “slobodno sudačko uvjerenje”. Malo je vjerovatno da je reakcija Ustavnog suda registrirana i na poljskim javnim televizijskim servisima, koje je Vlada pretvorila u režimske i stavila ih u nadležnost Ministarstva financija.

“Dnevni avaz”, službeni list vladajuće stranke Saveza za bolju budućnost, nije objavio odluku Ustavnog suda Bosne i Hercegovine kojom je odbačena apelacija advokata Fahrudina Radončića, utemeljitelja “AVAZA” i Osnivača SBB-a

Presudom Ustavnog suda BiH je potvrđena zakonitost postupka pred Sudom BiH u kojem je Radončiću određen pritvor. Umjesto te presude, službeni list, “Avaz”, prenosi “mišljenje većeg dijela javnosti i struke”, koji su suglasni da su “Radončiću prekršena prava”, zaključujući da “će to u narednim postupcima biti i utvrđeno”.

“Veći dio javnosti i struke”, kao što je poznato, u Republici Srpskoj nije se složio sa presudom Ustavnog suda Bosne i Hercegovini po kojoj je 9. januar kao datum Krsne slave RS neustavan.

Zbog toga, a i ne samo zbog toga, Milorad Dodik već mjesecima najavljuje održavanje referenduma o Sudu i Tužilaštvu BiH. Rezultate toga referenduma objavit će njegovi brojni službeni listovi i medijski servisi.

Službeni list Saveza za bolju budućnost i Fahrudina Radončića nedavno je poslao dirljivo pismo solidarnosti kolegama iz turskog lista “Zaman”, kojega su okupirali “ovlašteni” askeri i policajci po naređenju medijskog grobara Redžepa Tajipa Erdogana.

I “Avaz” je, plačljivo upozoravaju njegovi službeni novinari, nedavno, kada im je hapšen gazda, opoganjen policijskom čizmom i dugim cijevima.

Naredne sedmice u Turskoj će se suditi dvojici urednika lista “Džumhurijet” zbog objavljivanja (video)dokaza da Vlada posluje sa Islamskom državom. Na zaključak Ustavnog suda Turske da se novinari nezakonito mjesecima drže u pritvoru, Erdoganov ministar pravosuđa Bekir Bozdag je odbrusio tvrdnjom da je “Ustavni sud neustavan”.

Naizgled, slučaj sa pritvaranjem Radončića, koji naravno nema veze sa novinarskim poslom, je obrnut, ovdje je Ustavni sud potvrdio zakonitost njegovog pritvaranja. Sličnost, odnosno komplementarnost je, međutim, u nepoštivanju ustavnog poretka i(li) njegovom političkom instrumentaliziranju.

Preuzimajući mjesto predjedavajućeg Predsjedništva Bosne i Hercegovine, Bakir Izetbegović je otkrio da je prije pritvaranja Radončića s njim dogovarao zajednički izlazak njihovih dviju stranaka na jesenje lokalne izbore.

Ni tu priliku Izetbegović nije propustio da relativizira ozbiljnost sudskog procesa protiv svog koalicionog partnera. Dakle, Stranka demokratske akcije i Savez za bolju budućnost bit će dugotrajni garant jedinstva Bošnjaka po svaku cijenu, pa i po cijenu njenog opstanka kao pravno uređene države.

Moguće da je to Bosna i Hercegovina na kakvu je mislio Alija Izetbegović ostavljajući je sa bolesničke postelje u amanet Redžepu Tajipu Erdoganu?!

You must be logged in to post a comment Login

X Close
error: Content is protected !!